Wierz lub nie, ale estetyka ma znaczenie! Smak piwa ma fundamentalne znaczenie, ale pierwszą rzeczą, którą widzi klient, są etykiety na piwo i opakowanie. Produkt wysokiej jakości, bogaty w smak i z dobrą techniką fermentacji to nie wszystko. Posiadanie kreatywnej i unikalnie zaprojektowanej etykiety jest niezbędne dla sektora piwa rzemieślniczego.

Znalezienie sposobu na wyróżnienie się i stworzenie wizerunku, który klienci zapamiętają, to dobry punkt wyjścia! Tak więc, jeśli jesteś producentem lub projektantem piwa rzemieślniczego i potrzebujesz zaprojektować etykiety na piwo rzemieślnicze, jesteś we właściwym miejscu. Stworzyliśmy dla Ciebie kompletny przewodnik po projektowaniu etykiet piwa. Chcemy podzielić się kilkoma wskazówkami, aby stworzyć przyciągające wzrok etykiety na piwo, a jednocześnie poprawne pod względem prawnym.

Dlaczego etykiety na piwo

O ile w świecie wina wciąż można dostrzec związek z tradycją, to w świecie piw rzemieślniczych króluje eksperymentowanie. Piwa rzemieślnicze charakteryzują się poszukiwaniem i kreatywnością na każdym etapie produkcji, od doboru składników, poprzez produkcję, aż do stworzenia produktu, który zawsze jest inny i wyjątkowy. Ta oryginalność jest wizualnie przekładana na etykiety piwa w wyobraźni i kreatywności z nawet ekstrawaganckimi rezultatami.

Oprócz funkcji brandingu i zdalnego rozpoznawania, etykiety na piwo muszą zawierać cenne informacje dla klienta, które pozwolą mu jasno i skutecznie rozpoznać posiadane piwo i dokonać świadomego zakupu.

Piwo rzemieślnicze stało się popularnym trendem. Zyskało popularność, ponieważ konsumenci, zwłaszcza młodsi, eksperymentują z różnymi smakami piwa. Aby zachować elastyczność i dostosować się do trendów, małe browary muszą wprowadzać ciągłe zmiany. Istnieje wiele rozwiązań, aby się wyróżnić, ale im bardziej te rozwiązania są mniej tradycyjne i bardziej kreatywne, tym większa jest szansa, że zostaną zauważone na rynku. Jednym z takich działań może być tworzenie niestandardowych opakowań na piwo z marką firmy. To dobry sposób na wyrażenie swojej marki i jej wartości. Ponadto tworzenie niestandardowych etykiet daje poczucie indywidualnego podejścia do klienta.

Etap projektowania

1. Określ kształt i rozmiar etykiety
Po pierwsze, ważne jest, aby zdecydować o kształcie i rozmiarze etykiety. Musisz określić, czy szukasz bardziej tradycyjnego kształtu i rozmiaru, czy czegoś niestandardowego. Możesz zdecydować się na stworzenie oddzielnej etykiety dla szyjki butelki, z przodu i z tyłu lub etykiety owiniętej wokół butelki.

2. Wybierz odpowiedni styl
Styl etykiety na piwo odgrywa fundamentalną rolę, ponieważ będzie reprezentował Twoją markę. Dlatego należy wybrać taki, który najlepiej pasuje do wartości marki lub rodzaju warzonego piwa. Właściwy styl zapewni odpowiednią estetykę.

3. Wybierz czytelne czcionki
Wierz lub nie, ale wybrane czcionki są również niezbędne! Odpowiednia czcionka może pomóc w przekazaniu właściwej wiadomości i zbudowaniu osobowości marki. Możesz być przyciągnięty do korzystania z fantazyjnych czcionek, ale wszystkie twoje wysiłki pójdą na marne, jeśli nie będą one czytelne. Czytelność jest niezbędna. Tylko wtedy, gdy klienci mogą przeczytać informacje na etykiecie, mogą podjąć świadomą decyzję o zakupie i zapamiętać Twoją nazwę!

4. Spersonalizuj swoją etykietę za pomocą unikalnych grafik
Po zakończeniu wybierania stylu etykiety, nadszedł czas, aby wybrać obrazy. Oczywiście możesz dodać dowolny obraz do swojej etykiety. Musisz jednak najpierw zrozumieć, co sprawia, że produkt jest wyjątkowy, np. składniki, technika itp. i znaleźć obraz reprezentujący Twoją markę.

5. Włącz do tekstu kilka słów kluczowych ze świata piwa
Ze słowami na etykiecie można zrobić naprawdę wiele. Wykorzystanie słów kluczowych z branży piwowarskiej pomoże we właściwy sposób oznakować markę piwa. Ponadto słowa są najprostszym sposobem dotarcia do docelowych klientów. Wszystko, co musisz zrobić, to wymienić najlepsze słowa kluczowe opisujące Twoje piwo i nadać im priorytet. Następnie słowa te mogą znaleźć się na etykietach piwa.

6. Nie zapomnij o przepisach dotyczących etykietowania piwa
Istnieją pewne elementy prawne i środki ostrożności, których absolutnie nie można przegapić. Później omówimy te w Polsce.

7. Znajdź odpowiednią drukarkę do wydrukowania etykiety
Po zakończeniu wszystkich etapów projektowania wymienionych powyżej, nadszedł czas, aby znaleźć drukarkę do drukowania etykiety piwa rzemieślniczego. Znajdź drukarkę, która może produkować wysokiej jakości, przyciągające wzrok i dostosowane etykiety dla Twojej marki.

Jeśli tego potrzebujesz, w Riset Polska z przyjemnością Ci pomożemy! W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz wypełnić formularz kontaktowy, który znajdziesz TUTAJ. Ale teraz przejdźmy dalej…

Kolory i czcionki

Jeśli chcesz stworzyć etykiety piwa, które będą przykuwać uwagę i dobrze reprezentować Twój produkt, możesz jedynie zadać sobie pytanie o swoje mocne strony i wiedzieć, jak przekazać je konsumentowi.

Produkt, który opiera swoją siłę na prostocie, może zdecydować się na minimalistyczne etykiety piwa, z wyrazistymi konturami i prostymi kolorami. Może to być paleta neutralnych i bursztynowych odcieni piwa lub może przypominać sam rodzaj piwa. Projekt i czcionka będą wspólnym motywem. Następnie można bawić się kolorem tła, przechodząc od jaskrawej czerwieni dla do złocistej żółci itd.

Jeśli Twój browar nawiązuje do tradycji, etykiety piwa w stylu vintage lub oldschoolowym pozostają świetnym klasykiem. W pierwszym przypadku kolorami, które należy uwzględnić, będą bez wątpienia beż – złoto, czerń i błękit, zgodnie z podstawowymi kolorami produktów modnych w latach 50. i 60. ubiegłego wieku. W przypadku oldschoolowych etykiet piw rzemieślniczych będą to głównie kolory podstawowe: szkarłatna czerwień, kobaltowy błękit, jaskrawa żółć, z bardzo małą liczbą odcieni i dobrze zdefiniowanymi czarnymi konturami.

Wreszcie, możesz zostawić miejsce na pomysłowość i stworzyć ilustrowane etykiety piwa wszelkiego rodzaju w jasnych i fluorescencyjnych kolorach z abstrakcyjnymi kreacjami, geometrycznymi wzorami lub realistycznymi projektami. Tego rodzaju etykiety mogą być prawdziwym fenomenem marketingowym i fabularnym. Podobnie jak piwa z białym wydrukiem na przezroczystych etykietach.

Dobrze wykonane etykiety na piwo rzemieślnicze mogą przekształcić zwykły produkt w prawdziwy przedmiot kolekcjonerski lub zachęcić konsumenta do znalezienia przyjaznych rozwiązań dla kreatywnego recyklingu: od wazonu na kwiaty po podstawę lampy. Twoja etykieta może stać się częścią codziennego życia konsumenta, tworząc w ten sposób rodzaj emocjonalnej więzi z Twoim produktem – który, co więcej, często będzie w zasięgu wzroku przyjaciół i gości!

etykiety na piwo, etykieta na piwo, etykiety piwa, etykiety piw, personalizowane piwo, piwo personalizowane, piwo etykieta, piwo z własną etykietą

Materiał i dodatkowe akcenty

Projekt i paleta kolorów są już ustalone. Musisz wybrać papier i sposób przetwarzania etykiet na piwo rzemieślnicze. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę fakt, że produkt trzeba spożywać na zimno: chłodzenie i wilgoć mogą negatywnie wpłynąć na odporność etykiet!

Jeśli chodzi o papier, preferowane są te o wysokiej odporności: naturalne papiery antypoślizgowe, metalizowane papiery i tworzywa sztuczne, które są w stanie doskonale oprzeć się wilgoci i stworzyć nowe efekty w połączeniu z odpowiednimi kolorami. Jeśli natomiast wolisz zdecydować się na klasyczny papier, możesz wybrać między błyszczącym papierem powlekanym a matowym w wersji odpornej na ścieranie: prosty wybór, który wydobędzie blask wybranych kolorów!

Również procesy technologiczne mogą pomóc w ochronie etykiet np. laminowanie. Pozwala to na jeszcze lepszą ochronę etykiety na piwo. Możesz wybrać między błyszczącym wykończeniem, aby zwiększyć nasycenie kolorów, lub matowym wykończeniem, aby uzyskać elegancki wygląd. W przypadku wycinania etykiet na finiszerze Graphtec DLC 1000, możesz jednocześnie laminować etykiety, aby uzyskać gotowy wysokiej , jakości produkt końcowy.

Ważne informacje

Obowiązkowe informacje na temat żywności muszą być umieszczone w widocznym miejscu w taki sposób, aby były dobrze widoczne, wyraźnie czytelne oraz nieusuwalne. Jakiś czas temu wspominaliśmy, że etykiety piwa muszą koniecznie zawierać szereg informacji wymaganych przez obowiązujące prawo oraz pewne wskazówki. Dane umieszczane na etykiecie dzielą się na obowiązkowe i nieobowiązkowe. Przyjrzyjmy się im bliżej:

  • Nazwa środka spożywczego
  • Wykaz składników
  • Alergeny
  • Ilość określonych składników lub kategorii składników
  • Ilość produktu netto
  • Data minimalnej trwałości, termin przydatności do spożycia
  • Warunki przechowywania lub warunki użycia
  • Nazwa lub firma producenta
  • Kraj lub miejsce pochodzenia
  • Instrukcja użycia
  • W odniesieniu do napojów o zawartości alkoholu większej niż 1,2 % objętościowo, rzeczywista zawartość objętościowa alkoholu
  • Wartość energetyczna
  • Widoczny, czytelny i nieusuwalny kod identyfikacyjny partii produkcyjnej

Więcej na ten temat znajdziecie na https://browarparagraf.com/2015/03/etykieta-piwa-wymogi-prawne/

Złoty biznes

Piwo rzemieślnicze to coś więcej niż tylko chwilowy trend. Jest ono odpowiedzialne za ożywienie spadającej sprzedaży piwa i przyciągnięcie zupełnie nowego pokolenia piwoszy. W 2013 r., po latach spadku konsumpcji, sprzedaż piwa odnotowała zdrowe ożywienie i nadal odnotowuje stały wzrost, głównie dzięki wprowadzeniu piw rzemieślniczych.

W samej Europie działa ponad 10 000 browarów, a pod względem ilości produkowanego rocznie piwa UE ustępuje jedynie Chinom. Oczywiste jest, że istnieje silny i trwały globalny apetyt na piwo, a piwo rzemieślnicze stanowi okazję do odwołania się do różnych gustów i preferencji konsumentów na całym świecie.

Jednak wzrost spożycia piwa rzemieślniczego oznacza, że tysiące małych browarów konkuruje na nasyconym rynku. Wyróżnienie się zarówno na tle konkurencyjnych browarów rzemieślniczych, jak i większych marek może być wyzwaniem dla małej firmy. W rezultacie mniejsze browary muszą znaleźć kreatywne i opłacalne sposoby na wyróżnienie się, na przykład poprzez spersonalizowane etykiety i szyjki butelek, a także organizowanie i sponsorowanie wydarzeń korporacyjnych.

Te małe i średnie browary nie dysponują takim samym budżetem marketingowym jak ich większe odpowiedniki. Przy mniejszej produkcji hektolitrów piwa, często nie wymagają one dużych ilości etykiet i środków promocyjnych, których wymagają większe marki piwa, co sprawia, że ich koszty produkcji są wysokie.

Pomysły, które sprawią, że etykiety na piwo zwiększą Twoją sprzedaż

Firma OKI ma doświadczenie we wspieraniu rynku browarniczego i rozumie, że podczas gdy większe browary mają siłę nabywczą do negocjowania specjalnych cen za setki tysięcy wydrukowanych etykiet, a także przestrzeń magazynową do ich przechowywania, mniejsze browary skorzystałyby z drukowania we własnym zakresie, aby uzyskać przewagę strategiczną.

Korzystając z drukarki etykiet, takiej jak Pro1050 firmy OKI, małe browary mogą drukować dokładnie taką ilość etykiet, jakiej potrzebują, lub do 8000 etykiet dziennie. Pozwala to browarom zaoszczędzić na kosztach korzystania z usług zewnętrznych dostawców druku, a także skrócić czas realizacji zamówień. A przy minimalnym nakładzie zaledwie jednej etykiety oznacza to również, że spersonalizowane etykiety na piwo są dodatkową możliwością. A to wszystko w przystępnej cenie. Personalizacja produktu może mieć duże znaczenie, biorąc pod uwagę, że 80% często kupujących robi zakupy tylko u marek, które personalizują doznania.

Drukarka etykiet Pro1050 firmy OKI jest idealnym dodatkiem dla każdego browaru, który chce zmaksymalizować efektywność kosztową poprzez drukowanie własnych etykiet. To kompaktowe urządzenie umożliwia drukowanie kolorowych etykiet na żądanie w krótkich seriach i wszechstronną obsługę nośników, tworząc wodoodporne etykiety idealne do przechowywania w lodówce. Co więcej, Pro1050 może pomóc piwom rzemieślniczym wyróżnić się dzięki drukowaniu CMYK+White w nowym wymiarze kolorystycznym i zapewnieniu większej elastyczności w projektowaniu etykiet, w tym etykiet dla ciemniejszych butelek, a także szeregu nośników, w tym papieru, materiałów syntetycznych, przezroczystych, kolorowych lub teksturowanych.

Drukowanie zmiennych danych (VDP) to kolejny obszar, w którym Pro1050 stanowi wartość dodaną dla browarów, umożliwiając im drukowanie małych serii etykiet z różnymi nazwami piwa, produkcją sezonową, nazwą sprzedawcy detalicznego lub dystrybutora lub innymi zmiennymi informacjami, takimi jak kod kreskowy i dane małej partii.

Druk etykiet na specjalne wydarzenia

Dostawca etykiet firma Silat Labels, została polecona do pomocy w projekcie dla holenderskiej firmy piwowarskiej Heineken, który obejmował drukowanie limitowanej edycji etykiet, aby pomóc w promowaniu ich sponsoringu globalnego turnieju rugby. Zlecenie obejmowało stworzenie wspaniałej przezroczystej etykiety, która dobrze prezentowałaby się na ciemnej butelce Heinekena i wymagała szybkiej realizacji. Jednak Silat Labels nie posiadał niezbędnego sprzętu potrzebnego do uzyskania wykończenia etykiety wymaganego przez Heinekena, szczególnie w określonych ramach czasowych.

Aby sprostać tym wymaganiom, firma Silat Labels rozpoczęła poszukiwania kompleksowej drukarki etykiet, która różniłaby się od tradycyjnych drukarek etykiet CMYK. Potrzebne było urządzenie o niewielkich rozmiarach, które byłoby łatwe w obsłudze dla całego zespołu i idealne do drukowania krótkich serii na żądanie. Z pomocą partnera OKI, firmy NSI 4 Africa, firma Silat wybrała drukarkę etykiet Pro1050 firmy OKI ze względu na możliwość drukowania w 5 kolorach (CMYK + BIAŁY), efektywność kosztową i możliwość pełnej personalizacji, a także wystarczająco kompaktowe rozmiary, aby można ją było umieścić obok finiszera etykiet. Po początkowym nakładzie 600 etykiet firma Heineken zamówiła kolejne 20 000, które firma Silat Labels była w stanie wyprodukować na czas dzięki drukarce Pro1050 firmy OKI.

Dołącz do szczęśliwych posiadaczy OKI Pro1050 oraz Graphtec DLC1000 i twórz oszałamiajace etykiety na piwo rzemieślnicze

Pamiętaj, że zachęcenie odbiorców do wypróbowania Twojej marki nie jest takie proste. Pomoże Ci w tym posiadanie atrakcyjnych etykiet na piwo. Jak widać, trzeba podjąć wiele decyzji! Pamiętaj, że zespół Riset Polska może pomóc Ci stworzyć etykietę szytą na miarę, która wyróżni Twoją markę i produkt, od koncepcji po ostateczną produkcję.

Mam nadzieję, że ten kompletny przewodnik dotyczący projektowania etykiet na piwo okaże się pomocny. Potrzebujesz więcej informacji ? W Riset Polska odpowiemy na Twoje pytania i wszelkie prośby dotyczące drukowania wszystkich urządzeń, które znalazłeś w tym artykule!